lördag 28 april 2012

Blindträff

Författare: Chloë Rayban

Genre: Kärlek och vänskap
Sidor: 90
Förlag: Argasso
Övrigt: Lättläst. Passar åldern 12-15.

Handling: Det är lördag kväll och alla utom Marie är på fest hos Matt. Hon blev inte bjuden, antagligen för att hon precis har gjort slut med sin pojkvän Nick och alla står på Nicks sida. Dessutom är hon osams med Michelle, hennes bästa vän.

När hon sitter där i TV soffan och zappar mellan kanalerna så ringer plötsligt telefonen. Det är en kille som har ringt fel. Killen, som heter Mark, verkar riktigt trevlig. De lär känna varann på telefon och pratar ofta.

Maries föräldrar får reda på att hon pratar med honom och förbjuder henne att göra det mer och säger att hon måste ringa till honom och säga att de inte får ringa och prata med varandra mer. Men de bestämmer att de ska träffas någonstans på stan istället.

Hur ska det gå? Ska hon lyckas smita ut? Och om hon gör det är Mark verkligen en vanlig kille?

Omdöme: Boken är bra men det känns som om det fattas något men jag vet inte vad. Man är inte säker på om killen från telefonen är en vanlig kille eller en "galning" så jag blev lite nervös när jag läste att de skulle träffas.
Betyg: 6/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...