fredag 27 april 2012

Katarina von Bredow

Katarina von Bredow föddes 16 mars 1967 i Aneby. Hennes föräldrar skildes år 1975 och Katarina flyttade med sin mamma till Jönköping. Katarina gifte sig med Einar von Bredow (36 år äldre än hon själv) i Paris år 1985 och tog studenten året efter. De flyttade till en lägenhet på Södermalm i Stockholm. Hon gick några år på en konstskola och lärde sig teckna, måla, skulptera, fotografera och lite konsthistoria.

Paret lämnade Sverige 1989 och bosatte sig på Spaniens sydkust. Katarina, som alltid älskat att skriva berättelser, fick nu tid och möjlighet att skriva mer koncentrerat. Hon bearbetade en berättelse hon skrivit den första versionen av redan som femtonåring, en kärlekshistoria mellan två syskon, och skickade för första gången in ett manus till ett förlag. Det blev romanen "Syskonkärlek".

Paret flyttade tillbaka till Sverige år 1992. De skildes år 2000, då hade de levt i sjutton år tillsammans. Efter skilsmässan flyttade Kristina till sin stuga utanför Rydaholm. Där träffade hon Kjell Andersson, med honom fick hon en son 2001. Kristina och Kjell köpte tillsammans en gård två år senare, och 2006 fick de ytterligare en son.

Böcker hon har skrivit som jag har läst är:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...