måndag 23 april 2012

När jag hör din röst / New Moon

Författare: Stephenie Meyer
Genre: Fantasy, kärlek
Sidor: 451
Förlag: B Wahlströms
Serie: Twilight #2
Utgivningsår: 2009
Originaltitel: New Moon
Översättare:  Carina Jansson
Övrigt: Passar åldern 12+.

 
Handling: Bella fyller 18 år och ska fira sin födelsedag hos Edwards familj. Under festen råkar Bella skära sig på presentpapperet på ett av paketen. Jasper, den nyaste av vampyrerna som har svårt att kontrollera sig och motstå frestelsen för blod, känner bloddoften och kastar sig mot Bella.

Hela situationen får Edward att inse att han och hans familj utgör en stor fara för Bella och han fattar därför beslutet att han måste flytta. Bellas värld rasar samman och hon sluter sig helt för sig själv. En dag slår hennes pappa näven i bordet och mer eller mindre tvingar henne att ta tag i sitt liv. Hon kontaktar då Jacob Black, en av killarna på reservatet La Push. Hans kompisar på reservatet har börjat bete sig konstigt på sista tiden och Jacob förstår inte vad de håller på med. Bella och Jacob trivs i varandras sällskap och deras relation utvecklas djupare. En dag händer det oväntade! Laurent, en vampyrfiende till Edward, dyker upp...

Omdöme: Jag tycker mycket om böckerna i den här serien. Just den här boken har en väldigt oväntad handling och det gör den extra spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...