fredag 27 april 2012

Odjuret

Författare: Ally Kennen

Genre: Spänning, äventyr
Sidor: 223
Förlag: Natur & Kultur
Övrigt: Passar åldern 11-15

Handling: Stephen är sjutton år och bor hos en fosterfamilj, dels för att han har gjort en massa olagliga saker och dels för att hans mamma har sparkat ut honom ur huset som egentligen tillhör hans mormor. Stephens föräldrar är skilda, hans pappa är kriminell och bor på ett härbärge fast han har rymt ut i skogen och bor där nu. Stephen har/hade två bröder, Selby, hans storebror som nu är död, och Chas, hans lillebror som bor hos mamman och mormodern.

När Stephen var liten fick han en krokodilunge av sin pappa. Krokodilen har vuxit och blivit stor och farlig. Stephen har krokodilen i en bur nära havet, men den rostiga gamla buren kommer nog inte att hålla länge till. Stephen inser att han måste göra något åt saken för annars kommer en mördare lös...

Omdöme: En spännande bok tycker jag. Man vet inte riktigt vad som händer eller var man har alla personer, alla är inte riktigt som de verkar. Jag gillar denna bok och de andra som Ally Kennen har skrivit.
Betyg: 8/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...