söndag 29 april 2012

Zäta och den spårlöst försvunne

Författare: Elsie Petrén

Genre: Deckare, spänning
Sidor: 217
Övrigt: Passar åldern 9-12.

Handling: Det är mitt i natten och Zäta ligger och sover när Felix kommer och ber om hjälp. Han berättar att hans pappa är försvunnen! Kan Felix pappa vara inblandad i något brottsligt, han har ju suttit i fängelse tidigare? Innan Felix pappa försvann bad han Felix att hämta något viktigt i Felix farmors sommarstuga, men vad? Och vilka är männen i den röda bilen som följer efter dem till sommarstugan? Och varför är Otto, Zätas kille, sur? När Felix sedan försvinner är mysteriet riktigt farligt och läskigt...

Omdöme: Jag gillar böckerna om Zäta för de är spännande och jag har alltid gillat spännande deckarböcker. Samtidigt som det händer en massa märkliga saker och hon har en unik förmåga så påminner hennes liv om en vanlig tonårings.
Betyg: 8/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...