söndag 29 april 2012

Zäta och sjukhusets mörka hemlighet

Författare: Elsie Petrén

Genre: Deckare, spänning
Sidor: 126
Övrigt: Passar åldern 9-12.

Handling: Zäta hamnar på sjukhus efter att hon råkat ut för en svår olycka där hon blir påkörd av en cyklist. Efter olyckan får hon en speciell och unik förmåga att läsa andras tankar men bara vid vissa tillfällen...
De vuxna verkar inte märka det men det händer mystiska saker på sjukhuset, saker blir stulna. En natt inträffar något mycket märkligt och mystiskt som gör att Zäta tvingas ut i sjukhusets underjordiska korridorer...

Omdöme: Jag gillar böckerna om Zäta för de är spännande och jag har alltid gillat spännande deckarböcker. Samtidigt som det händer en massa märkliga saker och hon har en unik förmåga så påminner hennes liv om en vanlig tonårings.
Betyg: 8/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...