torsdag 31 maj 2012

Bert Babyface

Författare: Sören Olsson & Anders Jacobsson

Genre: Humor, kärlek
Sidor: 171
Förlag: Rabén&Sjögren
Övrigt: Passar åldern 9-12

Handling: Bert ska åka och hälsa på sin rike farbror Janne i New York. Bert fattar misstankar om att pappa inte är hans riktiga pappa, utan att farbror Janne är det. Varför skulle pappa annars vara så orolig? Patricia är inte så värst glad hon heller. Hon tror att Bert kommer träffa en massa snygga tjejer i New York och glömma bort henne. Det kommer han ju inte göra!

I New York träffar Bert Kevin som är jämngammal med honom själv. Det är genom Kevin han sedan träffar supersöta megasnygga Sugar...

Omdöme: Jag gillar ibland att läsa lite humoristiska böcker vilket man kan säga om den här boken. Bert och hans pappa är lite roliga att läsa om för de säger och gör roliga saker tycker jag. Boken är skriven i dagboksformat vilket gör att man som läsare följer med i handlingen dag för dag och får reda på Berts innersta tankar och känslor ur ett dagboksperspektiv.
Betyg: 7/10


1 kommentar:

  1. Kan du rekommendera någon annan Bert-bok?
    Från en 10-årig kille

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...