torsdag 31 maj 2012

Bert får scenskräck

Författare: Sören Olsson & Anders Jacobsson

Genre: Humor, kärlek
Sidor: 123
Förlag: Egmont Kärnan
Övrigt: Passar åldern 9-12 år. Bert-serien är fristående och det ingår många böcker.

Handling: Bert är kär i en ny tjej, Denise. hon spelar i ett band och går i en teatergrupp. Bert får ett råd av sin "Lyckliga Stjärna", att träffa Denise där hon är och därför anmäler sig Bert till teatergruppen där Denise går.
Bert kan ju inte låta kompisarna veta att han är med i en teatergrupp och spelar teater, han måste helt enkelt smyga med det. det blir inte lättare av att de ska spela upp en pjäs för skolan och släkten. Vad händer med Denise? Är han verkligen kär i henne?


Omdöme: Jag gillar ibland att läsa lite humoristiska böcker vilket man kan säga om den här boken. Bert är lite rolig att läsa om för han säger och gör roliga saker tycker jag. Boken är skriven i dagboksformat vilket gör att man som läsare följer med i handlingen dag för dag och får reda på Berts innersta tankar och känslor ur ett dagboksperspektiv.
Betyg: 7/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...