fredag 4 maj 2012

Brevvännen

Författare: Ally Kennen

Genre: Spänning, skräck
Sidor: 288
Förlag: Natur & Kultur
Övrigt: Passar åldern 15+.

Handling: Chas är 17 år och går i high school. Han är en av de coola killarna. En dag läser han i en tidning att man kan bli brevvän med en mördare. Han väljer en som heter Lenny Darling.

För att få vara brevvän så måste man vara 18 år. Han utger sig för att vara sin mamma. Chas mamma har skilt sig och de bor hos Chas mormor. Hela familjen är lite galen.

En dag kommer det ett brev med posten. Det är ett svar från Lenny Darling. Chas och Lenny fortsätter att skriva till varandra. Chas letar efter bilder på Lenny på internet. Han är väldigt blek och har blåa livlösa ögon. Han har ljust hår i testar på huvudet.

Plötsligt en dag kommer Chas mamma hem och säger att hon har en ny pojkvän. Han heter Lenny. Chas anar det värsta och när han äntligen får träffa pojkvännen så är det Lenny Darling...

Omdöme: Boken är bra men jag saknar lite mer gestaltande beskrivningar.
Betyg: 8/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...