fredag 4 maj 2012

Dårhus

Författare: Ally Kennen

Genre: Äventyr, skräck, spänning, kärlek
Sidor: 257
Förlag: Natur & Kultur
Övrigt: Passar åldern 15+.

Handling: Lexis föräldrar är skilda och medan hennes pappa uträttar några affärer i Frankrike ska hon bo hos sin mamma i några veckor. Mamman är helt ointresserad av Lexi och bryr sig dessutom bara om det kommande bröllopet med sin vidrige pojkvän Owen.

Spöklika ylanden om natten och märkliga inbrott får henne att bli nyfiken. När hon är ute och letar efter mammans bortsprungne hund hittar hon ett övergivet hus i skogen. Hon träffar på en snygg och mystisk kille som verkar bo där. Lexi anar att det finns något mer ute i skogen. Något som visar sig farligare än hon kunnat ana. Och vad har inbrotten, Owen och den snygge killen med det hela att göra? Är det ett och samma mysterium alltihop?

Omdöme: Storyn är lite komplicerad och ibland hade jag svårt att hänga med i handlingen. Den är väldig spännande och stundtals läskig. Jag gillar den här boken som de andra i denna fristående serie.
Betyg: 7/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...