måndag 14 maj 2012

Harry Potter och fången från Azkaban

Författare: J K Rowling

Genre: Fantasy, spänning
Sidor: 528
Förlag: Tiden
Övrigt: Passar åldern 9-12. Del 3 i en serie om 7 böcker.

Handling: Harry Potter går sitt tredje år på en skola som heter Hogwarts, en skola för trollkarlar och häxor. Harrys morbror och moster, som han bodde hos innan han gick på Hogwarts, bor i mugglarvärlden som är en värld för vanliga människor. De vet ingenting om trollkarlsvärlden.

När Harry var liten blev hans föräldrar dödade av mörkrets herre, Voldemort. Det sägs att Sirius Black, en nära vän till familjen Potter och även Harrys gudfader, var den som förrådde  Harrys föräldrar och att Sirius nu är ute efter Harry...

Omdöme: Jag älskar de här böckerna för att det händer så mycket hela tiden. Det finns mycket känslor och tankar i böckerna och huvudpersonen är en ensam lite pojke som bekämpar ondskan ute i den stora farliga trollkarlsvärlden. J.K Rowling skrev verkligen en kanonberättelse med mycket detaljerade beskrivningar.
Betyg: 10/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...