fredag 4 maj 2012

Utmaning

Jag blev utmanad av en bokbloggare, Tova som driver http://bokugglan.blogspot.se, och här är frågorna:

1. Läser du bokbloggar? Ja, jag läser ibland Bokugglan!
2. Är det någon bok du vill ska bli översatt till svenska? Inte för tillfället.
3. Är originalspråket bättre än översatt? Nja. Det är lite olika, men originalspråk brukar oftast vara bäst eftersom det är författaren själv som har skrivit.
4. Lånar du mycket böcker? Ja, speciellt under sommaren!
5. Gillar du talböcker? Nja, faktiskt inte.
6. Vilken bok skulle du vilja skriva själv? Jag skulle väldigt gärna ha skrivit Harry Potter och Twilight, men också någon bok av Katarina von Bredow och Philip Pullman.
7. Vilken bok läser du just nu? Har lite kvar av Guldkompassen men ska börja på fortsättningen, Den skarpa eggen. Jag har läst serien tidigare.
8. Vilken är den senaste boken du har köpt? Fritt fall.
9. Vill du jobba/jobbar med något bokrelaterat? Vet inte riktigt om det räknas, men jag är bibliotekarie i skolan.
10. Vill du läsa mer än du hinner med just nu? Självklart!
11. Vad är bäst vuxenböcker eller ungdomsböcker? De flesta vuxenböcker är bra men ungdomsböcker är nog bäst, tror jag.

Jag skriver 11 frågor senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...