söndag 17 juni 2012

Åsa Anderberg Strollo

Åsa Anderberg Strollo föddes 1973 i Bjärred utanför Lund men bor numera på Södermalm i Stockholm med sin man och sina barn.
Åsa skriver manus för film och tv, krönikor och noveller för tidningar och har tidigare utkommit med Blod (2009) och Bryta om (2007) som nominerades till Augustipriset och Slangbellan, och vann Stora Läsarpriset.
Åsa är författare och dramatiker men har även undervisat i serietckning, jobbat på reklambyrå, sålt färg, kört svarttaxi och bundit gravkransar.

Hoppas föddes ur ilskan över hur samhället försvårar för de redan svaga och utsatta. Romanen skildrar en högst aktuell verklighet.

Böcker hon skrivit som jag har läst är:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...