tisdag 19 juni 2012

Det övergivna landet

Författare: John Flanagan

Genre: Fantasy, spänning, kärlek
Sidor: 237
Förlag: B Whalströms
Övrigt: Passar åldern 12-15.

Handling: Berättelsen utspelar sig i ett land som heter Araluen som är en värld baserad på den europeiska medeltiden. Araluen är ett fredligt land med mycket skog och städer. I söder gränsar Araulen till Celtica. Celtica är ett land med mycket fokus på gruvdrift. Araulen gränsar även till Nattregnebergen. I berget det bor det monster och den offentliga fienden till Araluen som kallas Morgarath. På vägen till Celtica träffar Will och Horace Evanlyn, en flicka i deras ålder. De stöter på en grupp Wargaler, vilka är hantlangare hos Morgarath. De förföljer Wargalerna och finner att Wargalerna har tagit Celticaborna till fånga och tvingar de att bygga en bro från Nattregneberget till Celtica, eftersom det finns en oändlig klippa mellan Celtica och berget. Will, Horace och Evanlyn bestämmer sig för att försöka förstöra bron. Bron förstörs ordentligt, men Evanlyn blir till fångatagen av några legosoldater från ett land som heter Skandia. Morgarath har även slagit sig ihop med banditer från Skandia.
Ska Will och Horace kunna rädda Evanlyn och ska de kunna stoppa Morgarath?

Omdöme: John Flanagan är en utmärkt författare som beskriver saker otroligt bra. Den här serien är en av mina favoritböcker! Jag verkligen älskar den!
Betyg: 10/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...