onsdag 27 juni 2012

Fången i Arrida

Författare: John Flanagan

Genre: Fantasy, spänning, kärlek
Sidor: 442
Förlag: B Wahlströms
Övrigt: Passar åldern 9-12. Del 7 av 11 i serien Spejarens Lärling.

Handling: Den sjunde boken i serien inleds med att Halts bröllopsfestligheter hastigt blir avbrutna av skandernas sändebud. Deras överjarl, Erak, har tagits som gisslan. Will och hans vänner måste, tillsammans med femtio av skandernas krigare, bege sig till Arrida för att överlämna lösensumman och frita Erak. Som vanligt blir det en strapatsfylld och farlig resa där allas mod och färdigheter sätts på prov. Boken slutar med att Will äntligen får sina papper på att han är en fullärd spejare. Och han blir slutligen tilldelad sitt eget efternamn: Treaty.


Omdöme: John Flanagan är en utmärkt författare som beskriver saker otroligt bra. Den här serien är en av mina favoritböcker! Jag verkligen älskar den! De är både roliga och spännande, jag skrattade flera gånger. Halt och Will kivas ofta och ger varandra syrliga kommentarer!
Betyg: 10/10


6 kommentarer:

  1. Äntligen någon mer somälskar Spejarens Lärling, Fången i Arrida är en av mina favoriter! Jag älskar speciellt hans humor, har skrattad flera gånger under seriens gång ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hehe, ska bara ändra min slarvfel: somälskar=som älskar skrattad=skrattat
      Hehe, borde börja att kolla igenom mina kommentarer innan jag publicerar dem...

      Radera
    2. Ja, det var min lillebror som upptäckte böckerna först. Han älskade de så då läste jag de också och blev beroende jag också!

      Radera
    3. Mm, jsg håller med dig om att boken är rolig. Halt och Will kivas lite då och då och kastar syrliga kommentarer över varandra fast på ett lite vänligt sätt. Jag skrattade många gånger!:)

      Radera
  2. Jag måste verkligen läsa den serien, den verkar superbra!

    Jättefin blogg förresten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du!
      Tack så mycket, detsamma ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...