onsdag 27 juni 2012

Slaget om Skandia

Författare: John Flanagan

Genre: Fantasy, spänning, kärlek
Sidor: 304
Förlag: B Wahlströms
Övrigt: Passar åldern 9-12. Del 4 av 11 i serien Spejarens Lärling.

Handling: Will och Evanlyn har gömt sig i en stuga högt uppe i de skandiska bergen, och när den hårda vintern äntligen lider mot sitt slut börjar det bli dags att påbörja hemresan. Men en dag när Evanlyn har varit i skogarna runt stugan kommer hon inte tillbaka. Den orolige Will behöver inte leta länge förrän han hittar spår i snön och förstår att flickan förts bort av en ryttare. Han bestämmer sig för att följa spåren, och inser snart att han har att göra med livsfarliga motståndare: temujaierna, de vildsinta krigarna från öst. De är inte bara vida överlägsna en ensam spejarlärling, de utgör ett hot mot hela Skandia. Samtidigt fortsätter Halt och Horace sin desperata jakt på Evanlyn och Will. När snön i de höga passen börjar smälta kan de till sist rida in i Skandia men ska de hitta sina försvunna vänner i tid?


Omdöme: John Flanagan är en utmärkt författare som beskriver saker otroligt bra. Den här serien är en av mina favoritböcker! Jag verkligen älskar den! Jag skrattade flera gånger för boken är både rolig och spännande. Halt och Will ger varandra syrliga kommentarer och kivas, vilket gör det hela roligare att läsa.
Betyg: 10/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...