måndag 4 juni 2012

Tunnlar

Författare: Roderick Gordon och Brian Williams

Genre: Fantasy, spänning, vänskap
Sidor: 494
Förlag: Rabén&Sjögren
Övrigt: Passar åldern 9-12 men man måste vara duktig på att läsa och tålmodig. Det är tjocka böcker och kan upplevas lite sega stundtals.

Handling: Will bor i London med sina föräldrar och sin lillasyster. Will och hans pappa har en liten udda hobby. De gillar att göra utgrävningar. Mamman är inte som mammor brukar vara, hon sitter framför tv:n hela dagarna. Wills lillasyster Rebecca är inte som småsystrar brukar vara. Trots att hon bara är 12 år, dvs två år yngre än Will, är hon mer som en mamma än Wills riktiga mamma. Det är Rebecca som lagar mat, tvättar, städar och har koll på räkningar och gör allt det som hennes mamma och pappa egentligen borde göra.

En dag är pappan borta. Han är helt försvunnen efter ett gräl med mamman. Will och hans bästa kompis Chester, som tillsammans brukar göra små utgrävningar, upptäcker att pappan försvunnit genom en tunnel i källaren. De bestämmer sig för att leta efter honom och gå in i tunneln för att se vart den leder. Snart är de djupt nere i underjorden. Där upptäcker de en hemlighet. En hemlighet så stor och så otäck att den kan kosta dem livet...


Slutet på tunneln är bara början...


Omdöme: Jag tyckte att boken var bra och stundtals spännande. Den var lite seg i början så jag rekommenderar den till tålmodiga läsare. Jag gillade den här boken, den var inte som alla andra då personer och miljöer skiljer sig väldigt mycket från andra böcker. Fantasy helt enkelt!
Betyg: 9/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...