söndag 8 juli 2012

Bookshelf Tour: Del 1

Jag tänkte visa vad jag har i min bokhylla för tillfället. Jag orkar dock inte filma utan det får bli lite foton i stället.

Så här ser min bokhylla ut. Jag har inte så jätte mycket böcker för jag brukar mest låna på biblioteket. Men jag har lite av varje, gamla och nya, populära och opopulära, kända och okända, fina och fula. Totalt har jag 65 böcker i min bokhylla... Enjoy! :)



Del 1:
I första delen är det bara serier som ni ser...



  • "Min morbror trollkarlen" av C.S Lewis - Första boken i serien Narnia. Där får man veta hur det hela började och hur den magiska garderoben skapades. Den är bra.
  • "Häxan och lejonet" av C.S Lewis - Andra boken i serien och min favorit av de. Jag har den på film.
  • "Hästen och hans pojke" av C.S Lewis - Tredje boken. Jag gillade inte den särskilt mycket. Den kändes mest lite långtråkig att läsa.
  • "Caspian, prins av Narnia" av C.S Lewis - Fjärde boken. Jag har den på film och tycker att både filmen och boken är bra.
  • "Kung Caspian och skeppet Gryningen" av C.S Lewis - Femte boken. Väldigt bra och spännande. Från början var hela den här serien min storebrors men jag har fått dem.
  • "Glaspärleresan" av Maud Mangold - Jag läste den för ganska så länge sedan och då gillade jag den, det gäller hela serien. Den  bästa tycker jag.
  • "Mahognyögat" av Maud Mangold - Läste för länge sedan och gillade den då.
  • "Kopparnyckeln" av Maud Mangold - Också bra vad jag minns av den.
  • "Kristallballongen" av Maud Mangold - Jag minns inte så mycket men jag tyckte att den var bra.
  • "Fågelhjärtat" av Maud Mangold - Sista boken i serien och den är väl bra.
  • "Mary, Lou och den stulna safiren" av Carolyn Keene - Jag gillar alla Mary, Lou-böckerna av de jag har läst, men dock tyckte jag inte att den här var jätte bra. Jag vet inte varför, men de andra är lite bättre.
  • "Mary, Lou och lönnrummets gåta" av Carolyn Keene - Min favoritbok i serien. Boken handlar lite om Zigenare och sådant, riktigt spännande och bra.
  • "Mary, Lou och enslingen på stranden" av Carolyn Keene - Bra deckare.
  • "Mary, Lou och mysteriet på Starhurst" av Carolyn Keene - Den minst misstänkta är misstänkt. Bra bok som alla om Mary och Lou.
  • "Mary, Lou och sedelmysteriet" av Carolyn Keene - Bra och spännande som vanligt.
  • "Mary, Lou och det hemliga rummet" av Carolyn Keene - Den är bra, lite om indianer typ eller något sådant.
  • "Mary, Lou och eremitens gåta" av Carolyn Keene - Bra, lite annorlunda story.
  • "Svarta Hingsten blir utmanad" av Walter Farley - Jag har inte läst den.
  • "Svarta Hingsten tävlar igen" av Walter Farley - Jag läste den här serien för länge sedan och gillade den. Mamma gav mig de här böckerna.
  • "Svarta Hingstens son" av Walter Farley - Också bra om jag minns rätt. Jag brukar inte gilla hästböcker men de här böckerna är ett undantag.
  • "Svarta Hingsten kommer tillbaka" av Walter Farley - Bra hästbok. Som sagt udda att jag läser de.

Del 2 kommer någon gång nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...