måndag 9 juli 2012

Bookshelf Tour: Del 2

Här kommer del 2 av min Bookshelf Tour:



  • "Smaragdernas bok" av John Stephens - Super, jag gillade verkligen den här boken. Det är den första av tre, de andra har inte kommit ut ännu, men tvåan gör det i höst och då ska jag läsa den.
  • "Trollkarlarnas hemliga pakt" av Diana Wynne Jones - En bra och spännande fantasybok. Jag läste den för länge sedan.
  • "Korpens port" av Anthony Horowitz - Jag har faktiskt inte läst den, men det ska jag.
  • "Pilträdens systrar" av Ann Brashares - En bra bok om vänskap och vikten av vänner.
  • "Att kyssa eller inte kyssa Jake Matthews" av Luisa Plaja - Jag tycker inte att den var jätte bra, bara lite i så fall. Den handlar typ om populäritet och riktiga eller falska vänner, och så är det ju lite kärlek med förstås!
  • "Pappa polis, Julian och Jim" av Laura Trenter - Den har jag inte läst, än.
  • "Den dansande djävulen" av Martin Widmark - Den är väl bra.
  • "Puman" av Laura Trenter - Jag läste den för ganska länge sedan och den handlade typ lite om vidskepligheter men den är ju lite spännande också.
  • "Antikvariat  Blå Spegeln" av Martin Widmark - Jag har inte läst den.
  • "Det blåser på månen" av Eric Linklater - När jag var liten brukade pappa läsa den för mig, ett kapitel varje kväll, och det var min favoritbok. Den är både rolig, spännande och sorglig till handlingen.
  • "Vargbröder" av Michelle Paver - Första boken i serien och den är bra.
  • "Vålnadernas berg" av Michelle Paver - Sjätte boken och den sista själslukaren. Jag har alltid tyckt att Vargbröder är bra.
  • "Topaz på hal is" av Helen Bailey - Jag gillade den förr men jag vet inte om jag gillar den längre.
  • "Topaz och drömrollen" av Helen Bailey - Jag gillade den förr men jag vet inte om jag gillar den nu för tiden.
  • "Rubinen i dimman" av Philip Pullman - En väldigt bra bok som utspelar sig på 1900-talet. En av mina favoriter.
  • "Skuggan från norr" av Philip Pullman - Den lika spännande fortsättningen på "Rubinen i dimman". Också denna är en favorit.
  • "Tillsammans" av Denise Rudberg - Den är bra, lite misshandel inblandad.
  • "Tillsammans - andra boken" av Denise Rudberg - Den är väl också ganska bra.

Bookshelf Tour: Del 3 kommer nu i veckan, alltså ganska snart. Kanske imorgon redan.


2 kommentarer:

  1. Har du också läst Rubinen i dimman av Philip Pullman? jag har bara läst ettan, men min syrra totalt avgudar serien, vad roligt att någon annan läst den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gud vad bra den är! Vad tyckte du om den? Vad skumt, vi verkar ha samma boksmak;)
      Kul att din syrra gillar serien. Andra boken heter "Skuggan från norr", fast det kanske du redan vet eftersom din syrra läst dem:)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...