torsdag 12 juli 2012

Day 1: Favourite book in the series

Det är väldigt svårt eftersom jag älskar alla böcker i serien oerhört mycket, men om jag måste välja så är det två böcker jag abslolut inte kan välja mellan. Tvåan och trean!

Tvåan: Då träffar Harry Dobby för första gången och det äventyr han är med om här är otroligt spännande. Det är så kul i början när Ron kommer med den flygande bilen för att ta med Harry till Hogwarts. I slutet blir jag så glad för Dobby...! Jag kunde inte slita mig från boken när jag läste den, det kan/kunde jag ju inte med någon av böckerna å andra sidan. Älskar början, handlingen och slutet.




Trean: I trean träffar Harry Sirius Black, som man tror är en annan person än han verkligen är, och professor Lupin. Början, handlingen och slutet, allt är så bra skrivet. Man får också veta lite mer om Harrys föräldrar, Lily och James.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...