onsdag 25 juli 2012

Day 14: Favourite book cover

Jag tycker att alla omslagen är fina, men jag har en särskild favorit. Jag tar bara dem svenska nu.
Mitt favoritomslag är sjuan, Harry Potter och dödsrelikerna. Eftersom jag fortfarande är på semester och inte har tillgång till dator så kan jag inte lägga ut någon bild på boken, men tillbaka till inlägget.
Omslaget är väldigt stilfullt. Det är snyggt med den yttre bakgrunden som (jag tycker) föreställer rymden och med Harry i mitten där några dödsätare cirklar runt honom medan vinden blåser i hans hår. Bakom Harry är det som en liten portal.
Saken är den att det här omslaget inte liknar något av de andra i serien, som nästan alla är likadana med den silvriga texten och den färgglada bakgrunden, därför är detta inget svårt val för mig. Solklart att det är Harry Potter och dödsrelikerna, sjuan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...