söndag 29 juli 2012

Day 18: Favourite unforgivable curse

Det finns ju tre stycken oförlåtliga förbannelser, Avada Kedavra, Cruciatusförbannelsen och Imperiusförbannelsen.
Imperiusförbannelsen orskar ingen direkt smärta, bara att man lyder den som kastat formeln över en, så den är inte den värsta av de tre.
Cruciatusförbannelsen torterar sitt offer, vilket ju är oerhört smärtsamt, så det kanske på ett sätt är den värsta.
Avada Kedavra dödar omedelbart och det finns inget direkt försvar mot förbannelsen
Jag vet inte riktigt vilken som är min favorit, men troligtvis är det antagligen Avada Kedavra eller Cruciatusförbannelsen. Cruciatusförbannelsen torterar medan Avada Kedavra dödar direkt, frågan är om död eller smärta är värst...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...