fredag 13 juli 2012

Day 2: Least favourite book in the series


OBS! SPOILERVARNING OM DU INTE HAR LÄST SERIEN!

Omöjligt att svara på! Det här är verkligen svårt. Ingen bok serien är ju dålig på något sätt. Nu måste jag verkligen tänka...hm, inte tvåan eller trean...varken sexan eller sjuan...njaa, knappast ettan. Då återstår bara fyran och femman, vilket är ett väldigt svårt val, jag kan inte välja ju!!!! Men det får nog bli femman fastän den är suverän. Jag vet nästan inte ens själv varför det blir just den.

I fyran är det ju den där spännande tävlingen och Cederick dör. Det händer så mycket saker i boken och allt går inte att beskriva.


I femman så blir ju den dumma grodan, professor Umbridge, rektor. Idiotiskt, hon passar inte som rektor, jaja iaf, var var jag? Och Harry får kvarsittnining och tvingas skriva (jag minns inte exakt den där meningen, men något liknande med "Jag får aldrig ljuga mer") jag får aldrig ljuga mer på ett papper med den förbaskade dumma pennan!

Harry tränar också elever i försvar mot svartkonst i smyg, då "rektor" Umbridge har förbjudit vissa fritidsaktiviteter.

På många sätt är nog femman bättre än fyran. Men vad håller jag på med! Det får bli fyran ändå. Femman är bättre när jag tänker efter...tror jag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...