lördag 14 juli 2012

Day 3: Favourite character

OBS! Smått spoilervarning...

Såklart gillar jag ju Harry, Ron, Hermione, Fred, George, Luna, Ginny, Neville och många, många, många fler, men jag har två, nej fyra, favoriter. Hagrid, Dobby, Luna och Sirius Black. Men det är klart, i varje bok får man en eller några nya favoriter.



Hagrid: Han är så snäll, kanske inte den första tanke som slog mig när den stora jätten kommer instövlande för första gången i ettan. Han är också lite känslosam, det får man se när Aragorn dör.



Dobby: I tvåan jobbar ju Dobby som slav hos familjen Malfoy. På något sätt började jag gilla honom mer och mer, och blev väldigt glad i slutet när han blev fri på ett...ja, högst ovanligt sätt. Dobby är snäll och lojal, i alla fall mot Harry och hans vänner. Han verkar minst sagt gullig!



Luna: Luna är så...ja, hur ska man säga, knäpp och knasig? Ja, på ett ungefär. Hon är så lugn i alla situationer, hon är väldigt speciell och lite kul vissa stunder.







Sirius Black: I trean, när jag förstod vem han egentligen är, och (som han framstod innan) inte är ute efter Harry eller är galen, fattade jag genast tycke för honom. Han försöker verkligen hjälpa Harry och bryr sig om honom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...