tisdag 10 juli 2012

Glaspärleresan

Författare: Maud Mangold

Genre: Fantasy, spänning
Sidor: 393
Förlag: Rabén&Sjögren
Övrigt: Passar åldern 9-12.

Handling: Oliver går till sopstationen för att leta efter saker till sin skrotorkester. När han går där och letar ser han en tjej tillsammans med ett litet barn, kanske en femåring. Felet är bara att det inte kan vara en femåring för personen har en väldigt mörk röst, som en vuxen man.
Oliver går och hämtar sin bästa kompis Terry. Tillsammans går de till sopstationen och hittar en hemlig ingång till en annan värld. Det de inte vet är att de kommer till ett stort äventyr med tomtar, troll och älvor...

Omdöme: Även om det kan låta lite "barnsligt" med tomtar, troll och älvor tycker jag att den är väldigt bra och spännande. Jag rekommenderar att man läser den i 8-10-årsåldern. Jag tycker mycket om hur Maud Mangold skriver sina historier och hur hon gör sina böcker lite speciella.
Betyg: 8/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...