onsdag 4 juli 2012

"Interview Me"

Jag tänker börja med något jag kallar för "Interview Me". Det är så att jag ställer några frågor till en bokbloggare och sedan lägger jag ut frågorna och svaren på bloggen.
Nu har jag ställt några frågor till Liv eller Iktoro som hon kallas. Hon driver bokbloggen En plats i bokhyllan.
Frågorna:

1. Hur länge har du bokbloggat? Jag har bokbloggat sedan i slutet av November.
2. Dina 5 favoritbokbloggar? Väldigt svårt, men jag får ta 5 då. Boktycke, Bokmatilda, Mittemellan, Bokclara och Schitzo-Cookie.
3. Din favorittitel? Allt jag säger är sant.
4. Hur många böcker brukar du låna? Ja, så många som det går. Nu i Secondariy (högstadiet och gymnasiet) så har de ett ganska värdelöst bibliotek, och man får bara låna *tre* böcker-ve och fasa!- per gång så jag kan inte låna så mycket. Men i Primariy (låg-och mellanstadiet) så hade jag tillstånd att låna fyra böcker eftersom jag läste så snabbt, och oftast så kom jag tillbaks med böckerna innan det var dags för nästa biblioteksdag...:)
5. Finns det någon bok du gärna skulle vilja skriva? Ja, jag har en del oavslutade noveller i min dator. Det är väl mest spöklika berättelser och dystopier.
6. Vad gillar du bäst med böcker? Mycket, de är nästan lite som vänner. Att de har så mycket att berätta, att de är så olika OSV.
7. Hur många sidor får en bok vara som mest? Hur många som helst! Dock inte över 1500 sidor.
8. När du lånar en bok, lånar du den för utseendet eller skulle du låna den även om den var trasig och gammal? Jag läser alltid baksidan innan jag bestämmer mig, men det är klart, lite fler böcker med snygga omslag blir det nog.
9. Din favoritgenre? Det är nog mest sånt där övernaturligt, fantasy och dystopier.
10. Din favoritförfattare? Massor! Joyce Carol Oates, Tom Becker, Gudrun Wessnert, Maggie Stiefvater, Lauren Oliver och många flera.
11. Har du något tips om hur man får en bra bokblogg? Något speciellt man kan göra? Ja, jag är väl inte expert på sådant men lite kan jag kanske.
a) Skriv med så lite stavfel som möjligt. Ingen gillar väl att läsa något fullt med stavfel? Jag gör inte det i alla fall. Jag är visserligen ovanligt petig med stavningen, men ändå.
b) Registrera din blogg på, vi kan kalla det, "blogtoplists". Äsch, ni fattar nog när ni googlar blogtoplists.se. Hur som helst, registrerar du din blogg där så är det fler som upptäcker din blogg!
c) Kommentera på andra bokbloggar, folk blir nyfikna då och kollar vad det är hon har för blogg.
12. Hur skriver man en bok, novell? Man öh...skriver helt enkelt. Det är det jag brukar göra.
13. Varför började du bokblogga? Jag var inspirerad av sådana bloggar som Matildas läshörna och tyckte att det lät lockande att starta en egen. Och det gjorde jag.
14. Har du läst Spejarens Lärling? Nej, men Karin och Vera ville alltid att jag skulle göra det.
15. Är du en Twilightälskare eller Twilighthatare? Twilighthatare! Jag gillar bara Alice, Victoria och Bree i hela fyrologin;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...