fredag 13 juli 2012

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag

Författare: Sara Ohlsson
Genre: Kärlek, vänskap

Sidor: 298
Förlag: Gilla Böcker
Serie: -
Utgivningsår:
Originaltitel: Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Översättare: -
Övrigt: Passar åldern 12-15.

Handling: Olivia som blir dumpad av sin pojkvän, John. Dom var tillsammans i 3 år och hade det bra. Olivia kan inte förstå varför han inte vill längre och hur ska hon klara sig utan honom? Hon saknar honom så och gör allt för att få honom tillbaka. Men det funkar inte som hon tänkt och Oliva börjar att festa mer och mer, hon till och med ligger runt med olika killar bara för att hon har lust. En kompis till Olivia brukar säga att man ska skratta när man är glad, skrika när man är arg och ligga när man är kåt. Oliva tycker att det låter som något bra, men hon börjar bråka med sina kompisar och krossar många killars hjärtan.



Omdöme: Boken var faktiskt bra, jag sträckläste den. Kapitlen kunde vara mindre än en sida till 3-5 sidor. Boken var även lite rolig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...