tisdag 10 juli 2012

Jessica Schiefauer

Jessica Schiefauer föddes 1978 och är uppvuxen i Kungälv utanför Göteborg. Hon har gått skrivarutbildningar på Fridhems folkhögskola, Bona folkhögskola och Nordiska folkhögskolan. Hon har även studerat svenska, engelska och litteraturvetenskap vid Göteborgs universitet och har en pedagogisk examen i språk och kreativt skrivande.
Idag bor hon i Alingsås med man och son. Vid sidan om författarskapet arbetar hon med kurser i språk och skrivande. Debutromanen "Om du var jag" (2009) fick ett varmt mottagande. Med Augustprisvinnaren "Pojkarna" (2011) etablerar sig Jessica Schiefauer som en av våra absolut mest intressanta skönlitterära ungdomsboksförfattare.

Böcker hon har skrivit som jag har läst är:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...