onsdag 11 juli 2012

Mahognyögat

Författare: Maud Mangold

Genre: Fantasy, spänning
Sidor: 307
Förlag: Rabén&Sjögren
Övrigt: Passar åldern 9-12

Handling: När Oliver återvänder till Landet Innanför upptäcker han och hans nye kompis Fanny att ungdomar och troll i svarta kåpor har samlats i ett läger och att den mystiske Ödeshärskaren har tagit över deras sinnen. Vad vill han? Är det häxkraft som får ungdomarna att följa sin ledare så blint? Dessutom har nya invånare tillkommit i Landet Innanför. Invånare som hotar landets existens. Tillsammans med sina vänner: Fanny, trollet Ruska, tomten Vollmar, Terry, den speciella häxan Kornelia och argsinta små vättar gör Oliver ett försök att rädda Landet Innanför.

Omdöme: Även om det kan låta lite "barnsligt" med tomtar, troll och älvor tycker jag att den är väldigt bra och spännande. Jag rekommenderar att man läser den i 9-10-årsåldern. Jag tycker mycket om hur Maud Mangold skriver sina historier och hur hon gör sina böcker lite speciella.
Betyg: 9/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...