tisdag 10 juli 2012

Pojkarna

Författare: Jessica Schiefauer

Genre: Fantasy
Sidor: 188
Förlag: BonnierCarlsen
Övrigt: Passar åldern 9-12

Handling: Momo, Bella och Kim är bästisar och varje dag står de ut med killarnas kränkningar, något som varenda tjej i klassen gör, men på nätterna dricker de nektarn av en väldigt annorlunda och speciell blomma som förvandlar dem till pojkar.

Kim blir så fäst av friheten i en annan kropp att hon varje natt dricker av nektarn. Som pojke blir hon också kär i Tony och de upplever tillsammans många spännande äventyr, men som tjej är Kim inte intressant för Tony.
Denna blomma som förvandlar tjejerna till pojkar blir sämre och sämre och kommer troligtvis snart att dö. Blomman finns i Bellas växthus, Bella älskar sitt växthus och alla blommor och behandlar dem som om de vore hennes egna barn. Kommer Bella tillåta att Kim tar mer näktar och riskera att blomman dör?

Omdöme: Jag tyckte att boken var lite annorlunda och det som hände var lite speciellt. Boken hade lite annorlunda story och det gillar jag. Men samtidigt var den lite konstig!
Betyg: 7/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...