tisdag 10 juli 2012

Räcker det om jag älskar dig?

Författare: Katarina von Bredow

Genre: Kärlek, familjeproblem
Sidor: 267
Förlag: Rabén&Sjögren
Övrigt: Passar åldern 12-15

Handling: Fanny går sista året på gymnasiet och är mitt uppe i sin allra första relation. Johan, hennes pojkvän, har fått smeknamnet Mr P av Fannys vänner - Mr Perfect. Fanny bor oftast hos honom och allt är perfekt, tills en dag då hon upptäcker att något inte är som det ska.
Fanny slits mellan problemen hemma med mamma som dricker för mycket och Johans lögner. Men vem ska hon prata med? Det blir den unge SO-läraren Finn som hjälper henne till sist. Vilket trasslar till det ännu mer...

Omdöme: Jag gillade boken. Katarina skriver så infernaliskt bra! Den är välskriven och fin...
Betyg: 8/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...