torsdag 12 juli 2012

Vad mina vänner inte vet

Författare: Sonya Sones
Genre: Kärlek
Sidor: 265
Förlag: Bonnier Carlsen
Övrigt: Passar åldern 12-15.

Handling: Sophie går i nian och är en av de populära i skolan. En dag i skolan, på bildlektionen får de i uppgift att arbeta två och två och måla av varandra. Sophie inser att ingen kommer välja Robin, (eller Murphy som han kallas i skolan, eftersom man aldrig använder hans vanliga namn) skolans ärkenörd. Folk tycker att Murphy är för töntig för att ens mobbas, därför mobbar man honom på ett lite annorlunda sätt. Om någon person är konstig eller något så brukar man säga "Vilken Murphy du är!". Han är lång och smal. Sophie bestämmer sig för att samarbeta med Murphy för att hon tycker så synd om honom. När hon väl sitter där och målar av honom så ser hon att han egentligen är ganska söt och förstår att hon har känslor för honom. Vad ska hon göra? Hon kan väl inte vara ihop med Murphy? Vad ska alla tycka om henne då?

Omdöme: Boken var bra och sidorna är skrivna i små stycken, så det går väldigt snabbt att läsa ut boken, vilket jag gillar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...