måndag 20 augusti 2012

Cassandra Clare

Cassandra Clare  föddes den 27 juli 1973 och är en amerikansk författare som skrivit den internationellt bästsäljande ungdomsbokserien The Mortal Instruments. Hon föddes i Teheran av amerikanska föräldrar, och bodde som barn även i Frankrike, England och Schweiz. Hon gick på High Scool i Los Angeles och flyttade sedan till New York där hon arbetade på flera kvällstidningar och nöjestidningar. Hon började skriva första delen i The Mortal Intruments, City of Bones, 2004. Den är inspirerad av stadslandskapet omkring New York och Manhattan.

Böcker hon har skrivit som jag har läst:
  • City of Bones (2007)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...