lördag 11 augusti 2012

Sommar för evigt

Författare: Jenny Han
Genre: Kärlek, familjehemligheter
Sidor: 270
Förlag: B Wahlströms
Serie: Belly 3
Utgivningsår: 2012
Originaltitel: We'll Always Have Summer
Översättare: Lina Erkelius
Övrigt: Passar åldern 12+

 

Handling: Belly har varit kär i två killar i hela sitt liv, båda med efternamnet Fischer. Men hon valde Jeremiah, som alltid fanns där och alltid ställde upp.
Efter att ha varit tillsammans i ungefär två år - till och med gått på samma college som honom - är Belly säker på att hon valde rätt.
Men så får hon reda på att Jeremiah har varit otrogen mot henne. Hon beslutar sig för att förlåta honom och tackar ja när han friar till henne.

Det är ingen som gillar tanken på att de ska gifta sig och Bellys mamma vägrar att vara med på bröllopet. Belly blir förkrossad och åker till sommarhuset i Cousins för att få vara ifred och tänka ostört. Men Belly är inte ensam, Conrad är där. Condrad som svek, men fortfarande älskar henne. Belly börjar tvivla, kan hon gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad?

Omdöme: Den här sista boken i serien är snäppet bättre än de andra. Fast Jeremiah sjönk i mina ögon, medan Conrad steg. Jag har i de andra två böckerna tyckt bättre om Jeremiah, men nu vet jag inte vad jag ska tro. Och jag kan för allt i världen inte förstå att Belly förlät Jere!
Slutet är inte förutsägbart, jag hade inte en aning om hur det skulle sluta ens på de sista sidorna! Jag tycker att den här serien är otroligt vacker och läsvärd!

2 kommentarer:

  1. Tycker ungefär som du. Jeremiah var min favorit i de tidigare delarna, men inte nu längre efter att jag läst den sista delen :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...