onsdag 12 september 2012

55 idéer för att snabbt öka trafiken till din sajt

Författare: Jack Hansen
Genre: Teknik, hjälp
Sidor: 186
Förlag: Redaktionen
Serie: -
Utgivningsår: 2007
Originaltitel: 55 idéer för att snabbt öka trafiken till din sajt
Översättare: -
Övrigt: Mer riktad till företagare!



Handling: Det finns webbplatser som tycks vara födda till att bli uppmärksammade succéer. Publikmagneter som "alla" känner till och loggar in på. För andra är det en daglig kamp, det här med att jaga in besökare och få nya läsare, medlemmar och kunder.
Men alla sajter kan göra det. Få mer trafik. Slå igenom och bli populära. Din också!
Knepet är att ha massor av knep. Att använda smarta PR-trick och kostnadsfri gerillamarknadsföring. Att prova galna och halvgalna tilltag, hela tiden med målet att ge sin sajt gratis reklam - och framförallt: Fler gäster.

Omdöme: Jag kan väl börja med att säga att den här boken förmodligen är riktad till företagare, och inte bloggare, men genom att läsa mellan raderna kan man luska fram en hel del faktiskt. Så helt usel var den inte!


1 kommentar:

  1. Jag hade tänkt läsa den, men nu tror jag inte att jag ska det :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...