lördag 29 september 2012

Bokmässan 2012

Det är första gången jag ska på bokmässan och det ska bli väldigt kul, främst att träffa så många andra av er glada bokbloggare. Jag ska åka dit imorgon, alltså på söndag. Kom gärna fram och säg hej om du känner igen mig.
Eftersom det är första gången jag ska till bokmässan vet jag ju inte riktigt hur det är och sådant, och därför har jag snappat upp lite olika tips från andra bokbloggare som ska till Bokmässan:

  • Ha med dig kontanter! Det är enormt långa köer till bankomaterna.
  • Ha INTE för varma kläder på dig, det blir väldigt varmt inne i hallarna.
  • Sköna skor är ett måste! Du vill inte gå runt i obekväma skor en hel dag.
  • Ta en stämpel när du går in så att du kan gå ut och äta eller ta frisk luft.
  • Var utvilad när du kommer dit.
  • Bär saker i tygpåsar eller ryggsäckar.
  • Planera vad du vill se, allt blir så mycket enklare då. Men självklart finns det tid för att bara ströva runt.
  • Ta med något att dricka och äta, t.ex vatten och frukt.
  • Ila till alla författare du vet ska vara där.
  • Ha med tuggummi för att tugga, du kan bli stel i käkarna och munnen annars.
Jag hoppas att jag kommer köpa mängder av böcker och träffa många av er bokbloggare! Förresten, om du kommer fram och hälsar kan du få ett visitkort. Nu ska jag försöka planera min bokmässa lite!

Har ni några mer tips om bokmässan? Kommentera gärna!
Ska du också dit imorgon?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...