lördag 22 september 2012

I min brevlåda #1

Den här veckan har jag fått två paket i min brevlåda:


  • Visitkort
  • Ett recex från Pocketförlag, "Tretton skäl varför" av Jay Asher

Här har vi en liten historia om när allt kom:I torsdags när jag kom hem från skolan sprang jag direkt till brevlådan i förhoppningen om mina paket hade kommit (vilket jag hade gjort hela veckan). När jag öppnade locket på brevlådan gav jag ifrån mig ett litet tjut. Paketen hade kommit, och dessutom alla på samma gång!

När jag skulle springa in, samtidigt skrikande och skrattande av glädje, fick jag lite problem. Paketen var ju så stora och jag höll också i posten, men det gick bra... I fönstret i hallen stod min lillebror och hans kompis och tittade konstigt på mig, de trodde förmodligen att jag var galen.
Pappa kom hem lite senare och var jättearg, jag förstod inte varför så då öppnade han dörren och pekade på gräsmattan. Oops! Jag hade tappat några räkningar som låg helt dyblöta på marken eftersom det hade regnat, hehe...

Här är en väldigt dålig bild av visitkorten...
Jag kommer dela ut dem på bokmässan så kom fram och säg hej och få ett visitkort!

Angående visitkortet kanske ni undrar vad "ligere est vivere" betyder? Det är latin och betyder "att läsa är att leva". Jag ska faktiskt inte ta åt mig äran för det, för det var min pappa som kom på det, så tack pappa!

Den delen där det står "Läser allt men helst:" och det lät jag mest skriva dit för att det kändes så tomt annars, men nöjd är jag i alla fall!
Jag fick ju ett recex av Pocketförlaget som jag blev väldigt glad över. Tack! Jag har velat läsa "Tretton skäl varför" en längre tid nu och började att läsa några sidor idag. Omslaget tycker jag är väldigt passande till handlingen och snyggt är det också. Jag vet inte varför, men jag favoriserar pocketböcker före de första utgåvorna. Pocket är bättre och finare, tycker jag...

Boken har inte heller någon vanlig och tråkig rygg eller baksida, som de flesta böcker brukar ha.


4 kommentarer:

  1. Vad kul :) Många verkar tycka att Tretton skäl varför är väldigt bra, fast jag vet inte riktigt vad det är för bok. Måste kanske kolla upp det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en glad överraskning! :)
      Den ÄR verkligen bra! Du måste läsa den :)

      Radera
  2. Fin blogg du har! Känner många som har läst Tretton Skäl Varför och säger den är bra. Så det stämmer säkert. Ska snart läsa den med! :D

    Besök gärna min blogg: andreeafalk.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Ja, det måste du verkligen (!) göra, för den är bra.

      Okey, det ska jag göra ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...