onsdag 5 september 2012

Interview Me

Dags för Interview Me igen, den här gången är det Mimsan, eller Mimmi som hon egentligen heter, från bokbloggen Min Bokkista som blir intervjuad.

1. Hur länge har du bokbloggat? Jag har inte bokbloggat särskilt länge faktiskt. Först bloggade jag bara om min vardag, sen började jag läsa massa bokbloggar, och i maj gjorde jag om det till en bokblogg.
2. Dina fem favoritbokbloggar? Får jag bara välja fem!? Det går inte! På min blogg har jag en väldigt lååång lista med bokbloggar jag följer, och att plocka ut fem av dem går bara inte!
3. Din favorittitel? 
Oj, det vet jag nog inte...
4. Hur många böcker brukar du låna? Brukar inte låna så många på samma gång, mellan en och fyra för det mesta.
5. Finns det någon bok du skulle vilja skriva? 
Oj oj oj... finns en hel del. Harry Potter, Hungerspelen, Himlen börjar här, The Mortal Instruments...
6. Vad gillar du bäst med böcker? Att det alltid känns som om man hamnar någon annanstans. Om man känner för att bara stänga ute allt annat, då är det bara att sätta sig ner någonstans och läsa! Tja, fast så småningom måste man ju sluta läsa, och då kommer man på att den där stora högen med läxor faktiskt står kvar...
7. Hur många sidor får en bok vara som mest? 
Spelar ingen roll! Så länge boken fortsätter vara intressant, får den vara hur lång som helst! (fast jag ska ju helst hinna läsa ut den innan jag dör.)
8. När du lånar en bok, lånar du den för utseendet eller kvittar det hur den ser ut? 
Det är ju enklare att fastna vid en bok om den ser bra ut, fast sen måste även baksidetexten vara bra. Så om den verkar bra, men är så ful så det är inte klokt, då skulle jag låna den i alla fall.
9. Din favoritgenre? Paranormal Romance! Fast det är inget fel på vanlig fantasy, jag bara föredrar att det kommer någon snubbe som huvudrollen går och blir kär i ;)
10. Din favoritförfattare? 
J.K. Rowling, Suzanne Collins, Cassandra Clare! Måste bara nämna Maggie Stiefvater också, för hennes underbara språk!
11. Har du något tips för hur man får en bra bokblogg? Det är ju alltid bra att uppdatera hyfsat ofta. Sen är det alltid kul om personen bloggar om olika saker. Blir ju lite tråkigt med bloggar som bara skriver recensioner, t.ex. Och fixa till en fin design! Det första man ser när man kommer till en blogg är ju headern, så den är otroligt viktig!
12. Hur skriver man en bok, novell? 
Allting börjar med en idé. Jag får idéer lite när som helst, ibland mitt under en lektion, oftast innan jag ska sova, ibland när jag försöker läsa (det är riktigt irriterande.) Sen bygger jag på idén. Ibland sätter jag ihop flera idéer till en (det är kul, för då känner jag mig smart.) När man skriver längre berättelser, typ en bok, är det väldigt bra att planera. Ni ska bara veta hur mycket jag planerade! När jag skriver noveller brukar jag inte planera, om det inte ska innehålla några krångliga relationer eller sånt, för då blir jag helt snurrig i huvudet om jag inte skriver ner och drar streck och ritar och allt vad det är.
13. Varför började du bokblogga? Ärligt talat var det på grund av recensionsexemplaren. I början! Efter några veckor började jag verkligen gilla det (speciellt när jag såg hur mycket mina recensioner utvecklades.)
14. Har du läst Spejarens Lärling? 
Typ. har läst till del fem och ska börja på den sjätte någon gång när jag har lust.
15. Är du en Twilightälskare eller Twilighthatare? 
Att kalla mig Twilighthatare är lite överdrivet, men jag är mer hatare än älskare. I början gillade jag serien, men sen började jag se alla brister...
16. Brukar du läsa när du t.ex sitter på toa, badar eller äter? Ibland när jag äter, fast inte ofta. 
17. Kan du läsa överallt? T.ex när någon tittar på tv och du sitter i soffan och läser?Ja, för det mesta kan jag läsa lite överallt. Om ingen skulle säga något intressant på tv:n t.ex. Men så länge allt jag är intresserad av är boken kan jag läsa överallt! (Eller nej, inte i bilar, då mår jag illa!)



3 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...