söndag 14 oktober 2012

Bortglömd Tolkienbok!

Om du redan varvat Bilbo, Härskarringen och Silmarillion finns snart ett nytt Tolkienverk att sätta tänderna i. Närmare 40 år efter att författaren gick bort har man hittat ett färdigställt manus som ska ges ut nästa år, det skriver The Guardian.
Boken, som har titeln The Fall of Arthur, är ett diktverk på 200 sidor och kretsar kring brittisk historia och mytologi.
På förlaget är man överraskad över att boken faktiskt kan ges ut efter så många år.
- Boken är visserligen känd från biografier och J R R Tolkiens egna brev, men vi hade aldrig trott att den skulle se dagens ljus, säger Chris Smith på förlaget Harper Collins till The Guardian.

Är det inte fantastiskt?! Ännu en bok av Tolkien, frågan är bara om jag orkar vänta ända till 2013 innan den ges ut...



2 kommentarer:

  1. En till bok av Tolkien?
    Himelen är nära...
    Har lusläst Sagan om ringen, Bilbo och Silmarillion ett par gånger, kan behöva nåt nytt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Precis vad man har gått och väntat på :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...