lördag 13 oktober 2012

Nobelpriset i litteratur, vem tusan fick det?

Jo, det var ingen mindre än den kinesiske författaren Mo Yan som fick priset. Okej, vem är det?, var det första jag tänkte när jag googlade honom efter att ha fått reda på att det var han som vann litteraturpriset. Han är inte direkt någon känd författare här i Sverige, i alla fall inte enligt mig och de flesta bokmalar och bokbloggare. Är det överhuvudtaget någon som vet vem han är eller har läst någon av hans böcker, så får ni gärna kommentera! Han föddes den 17:e februari 1955 (så han är alltså 57 år). De böcker han har skrivit som hittils har kommit ut på svenska är: "Det röda fältet", "Vitlöksballaderna" och "Ximen Nao och hans sju liv".

I alla fall vill jag säga grattis till Mo Yan, det var väl roligt för honom att han vann litteraturpriset fastän jag mycket hellre hade sett J.K Rowling eller Suzanne Collins få ta emot priset...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...