fredag 30 november 2012

Döda flickors dans

Författare: Rachel Caine
Genre: Fantasy, kärlek
Sidor: 319
Förlag: Styxx Fantasy (Tack för boken!)
Serie: Vampyrerna i Morganville #2
Utgivningsår: 2011
Originaltitel: The Dead Girls Dance
Översättare: Lena Karlin
Övrigt: Passar åldern 12-15 år.



Handling: Claire Danvers och hennes vänner i Glashuset har överlevt sin första strid mot vampyrerna, men nya orosmoln hopar sig redan vid horisonten och ingen går längre säker - vare sig människa eller vampyr. Ett blodigt och våldsamt hämndtåg genom staden får snart konsekvenser för alla - inte minst vännerna i Glashuset. När situationen blir desperat tvingas Claire göra allt för att hålla sig själv och sina vänner vid liv - till och med söka hjälp hos Morganvilles mörkaste makter.

Omdöme: Den här serien är både spännande och lättläst, något jag tycker är väldigt bra eftersom det betyder att i princip alla kan läsa den. Jag uppskattar att det är väldigt mycket flyt i läsningen, fast det kan ju dock vara lite surt när boken plötsligt tar slut, och det tar inte lång tid innan den blir utläst. Ja, jag sträckläste den helt enkelt.


Även fast man inte ska döma en hund efter håren så kan jag säga att Styxx Fantasy verkligen har lyckats med omslaget till boken, alla böckerna i serien har snygga omslag och går i färgtemat svart/grå/vit.

Bland karaktärerna är det Eve som är min favorit, det var hon faktiskt redan i den första boken. Vad som gör henne till min favorit kan jag inted riktigt säga, men jag gillar hennes personlighet starkt! Det är en sak som är säker.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill verkligen läsa den här serien den verkar så bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska du absolut göra!! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...