söndag 18 november 2012

Min bokrelaterade önskelista 2012

Mimsan skrev ett jätteroligt inlägg om vilka böcker hon önskar sig i julklapp och jag fick lov att göra ett likanande. Tack för det Mimsan! :)
I listan har jag skrivit titel, författare och i vilket format jag vill ha boken i. De böcker som är markerade med röd färg är de böcker jag vill ha mest, och orange markering är böcker jag vill ha men inte lika mycket som de med röd förg. Nu börjar jag innan jag krånglar till det för mycket för er!

  • Starcrossed: Helena - Josephine Angelini - Häftad
  • Cinder - Marissa Meyer - Häftad
  • The Fault in Our Stars - John Green - Inbunden
  • Switched - Amanda Hocking - Häftad
  • The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky - Häftad
  • The Body Finder - Kimberly Derting - Häftad
  • Divergent - Veronica Roth - Häftad
  • The Maze Runner - James Dashner - Häftad
  • A Game of Thrones - George R.R Martin - Häftad/Pocket
  • Chanslös - Gail Carriger - Inbunden
  • City of Glass - Cassandra Clare - Häftad
  • Matchad - Ally Condie - Inbunden
  • Frost - Maggie Stiefvater - Pocket
  • Feber - Maggie Stiefvater - Pocket
  • För evigt - Maggie Stifvater - Pocket
  • The Iron King - Julie Kagawa - Häftad
  • Skuggan över stenbänken - Maria Gripe - Inbunden
  • Jellicoe Road - Melina Marchetta - Danskt band
  • Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins - Häftad
  • Clockwork Angel - Cassandra Clare - Häftad
  • Across the Universe - Beth Revis - Häftad

5 kommentarer:

  1. Vad är det för skillnad på häftade och inbundna böcker? Jag har aldrig riktigt fattat det.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker att det är lite svårt att förklara men jag ska försöka så gott jag kan.

    Från Wikipedia:
    Pocket eller pappersband. Limbunden och pärmar och rygg av tunn kartong med tryck. I äldre tid avsågs med pappersband en trådbunden bok men ofta med enklare häftning. Pappersomslaget kunde vara i kartong eller ännu tunnare papper och med eller utan tryck. Dessa böcker kallas numera oftast för häftade (se nedan).
    Häftad, ett tryckt ark av papp viks runt bokblocket och limmas mot ryggsidan, dvs arket blir både pärmar och rygg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte vidare logiskt svar, men tack ändå! :D
      Nu är saken lite klarare i alla fall ;)

      Radera
  3. Ser en hel del bra böcker där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänka sig, det gör jag också! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...