fredag 23 november 2012

Svar från Frågestunden

Jag sa att jag skulle göra det här igår, men jag hade inte ork till det helt enkelt, så ni får det idag istället!

Vad det var som fick dig att börja blogga/bokblogga?
Just tanken om att börja bokblogga hade jag tänkt många gånger, men det som fastställde det hela var att min mamma en dag visade mig en artikel i tidningen som handlade om en bokbloggare. Det var då jag bestämde mig för att verkligen göra det och, tja, nu har jag ju en fullt fungerande bokblogg med många trevliga läsare ;)

Hur stor del av ditt liv har bloggen, alltså hur mycket tid lägger du ner på den?
Jag brukar oftast uppdatera en gång om dagen, men det är inte ett måste. Vissa dagar vill jag helt enkelt inte, orkar inte eller kan inte uppdatera så då gör jag givetvis inte det. Men bloggen är en väldigt stor del av mitt liv och det tycker jag är roligt. Jag har inte direkt tvångstankar om att bloggen måste uppdateras, men jag gillar och vill att bloggen lever och att den uppdateras. Men jag kan ju sitta 1-2 timmar framför datorn ibland.

En läsupplevelse du aldrig kommer glömma?
Oj, det var en svår fråga det! Men Harry Potter, Hungergames, The Mortal Instruments... ja, du kan ju kolla på min gadget "Bra serier". Där står ungefär alla underbara läsupplevelser jag har varit med om. Det är säkert många fler, men här kan jag ju inte sitta hela dagen och rabbla upp de :)

Hur gör du dina headers? :)
Jag gör mina headers på en sida som heter Picmonkey, en riktigt bra sida det! Då vill jag passa på att fråga dig likadant Ella, var gör du dina headers? ;D

Räknar du hur många böcker du läser? Isåfall, hur håller du reda på dem och hur många har du läst i år?
Förr hade jag en pärm där jag skrev upp alla böcker jag läst, men jag tröttnade ganska snabbt på att skriva upp det i pärmen så det blev inget av det. Men däremot brukar jag ju skriva månadssammanfattningar på bloggen i slutet av varje månad så då kan jag ändå ganska lätt hålla koll på hur många böcker jag läser per år. I julklapp önskar jag mig en läsdagbok, så jag kanske kommer hålla koll på det i framtiden trots allt ;)

Vilken är din favoritbok? (Just nu!)
Ingen aning faktiskt. Jag är en person som lider av beslutsångest ;)
Himlen börjar här kan jag i alla fall tipsa om! :)



1 kommentar:

  1. Jag har gjort mina headers på fotoflexer.com, men nu har jag laddat ner Gimp så ska nog göra de där i framtiden ;D

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...