tisdag 13 november 2012

Sveket

Författare: P.C Cast & Kristin Cast
Genre: Fantasy
Sidor: 361
Förlag: Månpocket (Tack för boken!)
Serie: House of Night #2
Utgivningsår: 2010
Originaltitel: Betrayed
Översättare: Catharina Andersson
Övrigt: Passar åldern 12+


  Handling: Äntligen känns det som om Zoey har hittat sin rätta plats. I Nattens hus passar hon in! Den mäktiga Neferet är hennes mentor, någon som verkligen stöttar Zoey och som hon kan lita på när det är svårt. Hon har också fått vänner, pojkvän (eller två egentligen, men Heath är ju människa, inte en särskilt bra kombination) och själva Nyx, nattens gudinna, har visat att Zoey är en person med förmågor utöver det vanliga (även för en vampyr).
Men så händer det som inte får hända i den sköra relationen mellan vampyrer och människor: Mänskliga tonåringar hittas döda och mycket tyder på att det är vampyrer som ligger bakom morden...

Omdöme: Ja, detta är då den andra boken i serien och den är minst lika bra som den första! Det är svårt att lägga ifrån sig böckerna i denna serie (ja, nära inpå omöjligt!) och jag sträckläste boken på en dag. Man fastnar i boken genom att bara öppna den. Boken levde verkligen upp till förväntningarna. Spänningen fortsätter och man kan inte slita sig från den innan man har läst färdigt, och sen slutar det ändå med att man suktar efter nästa bok (tur att jag har den hemma då)!

Min favoritkaraktär är Stevie Rae, som var min favoritkaraktär redan i första boken, och därför är jag glad att det är lite mer handling om henne i den här boken.

Jag kan bara säga: LÄS DEN! (Okej, ni borde läsa den första boken först, men jag tror att ni förstår vad jag menar ändå).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...