måndag 19 november 2012

Tea Party

Författare: Nancy Pena
Genre: Seriealbum
Sidor: 89
Förlag: Kolik förlag (Tack för boken!)
Serie: -
Utgivningsår: 2012
Originaltitel: Tea Party
Översättare: Oskar Sjölander
Övrigt: Detta är ett seriealbum.


Handling: Lord Barnes utmanar Lord Mac Dale i en té-tävling där de båda har två månader på sig att hitta bästa möjliga té. Lord Mac Dale överlåter uppdraget på sin cookery councelor, Victor Neville. När Victor spionerar i Lord Barnes trädgård stöter han emellertid på dennes vackra dotter Alice, som blir hans medkonspiratör.
Dessvärre lider Victor Neville av svår sömnsjuka och efter att ha genomfört en lång och strapatsfylld färd till Indinen, vaknar han och upptäcker inte bara att hela resan var en dröm, utan också att han försovit sig från alla möjligheter att ta sig till Indien. Istället försöker han få tag på kinesiskt té i en opiumhåla med hjälp av ingen mindre än Scherlock Holmes. Men än är inte tävlingen avgjord och det visar sig att även Alice vill ha ett finger med i spelet.

Omdöme: En riktigt bra och rolig bok tycker jag. Eftersom att jag är galen i te passar det ännu bättre, fast det handlar inte enbart om te. Eller, te har en stor roll i boken men den handlar inte bara om det. Jaja, vi släpper det. Det blir bara rörigt annars.

Jag gillar de tecknade bilderna, Nancy är verkligen duktig. Det är mysigt att kura ihop sig i någon liten vrå och läsa denna boken medan höstmörkret ruvar utanför.
Boken har en bra idé och det är roligt att läsa den. Utav karaktärerna är jag mest förtjust i Victor Neville, såklart. Han är ju den man vet mest om och det är honom man följer genom boken.
Ja, sammanfattningsvis är detta en bra och spännande spännande bok med många fina tecknade bilder. Och innan jag glömmer det vill jag säga att detta är den fristående fortsättningen på Katten och kimonon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...