måndag 31 december 2012

Bokrelaterade mål 2013!

Senast uppdaterad: 9/12-13

År 2012 lider mot sitt slut och om några få timmar är det ett nytt år. Det har varit ett år fullt med roliga och spännande läsupplevelser, vi får bara hoppas att 2013 blir ett lika bra år. Det här inlägget tänkte jag ägna åt att berätta vad jag har lyckats åstadkomma detta året, från det att jag började bokblogga då. Bloggen startades den 21:a april 2012, så jag har alltså inte hängt med i ett år än, men jag ska berätta allt ändå.
  • Jag startade bokbloggen och, ja, började bokblogga helt enkelt.
  • Min bokhylla växte rejält. Nu innehåller den väldigt populära böcker, till skillnad från vad den gjorde förut, men då lånade jag ju bara böcker på biblioteket.
  • Jag började följa många bokbloggar och läsa alla dess inlägg.
  • Jag träffade en massa andra bokbloggare (på Bokmässan!)
  • Jag var på Bokmässan!
  • Jag började läsa på engelska.
  • Mitt ordföråd utvecklades ytterligare.
  • Jag fick gratis böcker.
  • Ella kom hem till mig och vi gjorde en massa bokrelaterade saker.

Det är på ett ungefär det jag har åstadkommmit detta året, och nöjd med det kan man verkligen säga att jag är. Här är mina mål för år 2013:

Läsa om 3 böcker
Det skulle inte skada att göra det. Särskilt om det är någon bok jag äger men inte har hunnit recensera. Att läsa om böcker är underbart, i alla fall i de lägen då böckerna är bra, då får man uppleva böckerna ännu en gång.
1/3

Avsluta 5 serier
Jag är en mästare på att påbörja serier för att sedan undvika att avsluta de, jag vet inte hur det kommer sig. Men för en gångs skull ska jag se till att klara ut åtminstone 5 av de.
5/5
KLART!

Börja följa 10 nya bokbloggar
Ett ganska litet antal med tanke på att det finns oändligt många bokbloggar. Det är bara bra om någon lägger märke till de, särskilt då de flesta är bra och intressanta.
10/10
KLART!

Läsa 6 tegelstenar (över 500 sidor)
Det här är ett bra mål, dessutom har jag ungefär 6 olästa tegelstenar i bokhyllan. Detta är ett sätt att få mig själv att läsa de, fast det skulle jag göra i vilket fall som helst.
5/6

Läsa 10 böcker på engelska
Jag vill läsa mer på engelska än jag gör nu. Det här året läste jag bara 5 stycken, varav alla var rätt så tjocka, men ändå.
8/10

Läsa totalt 70 böcker
Det kan bli roligt att se hur många böcker jag klarar att läsa på ett år.
74/70
KLART!


Det var alla målen för år 2013, jag hoppas att jag klara av de, men jag hyser inga tvivel än så länge. Nu önskar jag er alla ett gott nytt år! Från oss alla, till er alla! Nu är det bara en halvtimme kvar till tolvslaget!!!

För att dessa mål inte ska glömmas av helt och hållet, lägger jag till detta som en flik under headern.

8 kommentarer:

  1. Svar: Jaa verkligen :D Jätte bra mål, lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till!
    Och gott nytt bokår!

    Vem vann månadens tävling?

    SvaraRadera
  3. Lycka till med målen! :)

    Du vann ju min tävling om en bok i julkalendern! Jag behöver dock din mailadress så att vi kan bestämma vilken bok du vill ha och vilken adress jag ska skicka den till :) Om du inte vill publicera din mailadress så kan du skicka den i en kommentar på ett av mina inlägg så väljer jag att inte publicera den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ;)

      Ja, min mail: albali[at]live.se :)
      Roligt att jag vann ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...