lördag 22 december 2012

Fånge i hundpalatset

Författare: Martina Haag
Genre: Humor
Sidor: 195 + extramaterial
Förlag: Pocketförlaget (Tack för boken!)
Serie: - (Men skulle kunna vara det)
Utgivningsår: 2011
Originaltitel: Fånge i hundpalatset
Översättare: -
Övrigt: Passar åldern 15/20 +



Handling: Fånge i Hundpalatset ger dig svar på livets stora gåtor, som till exempel hur man mår om man mölar i sig ett kilo kött och en liten, liten bit majskolv, och vad man ska göra om man känner att man måste smygoperera sin man inne i huvudet. Och hur det var att vara mamma på neandertaltiden?

Varför gömmer sig Martina i mörkret när det ringer på hennes ytterdörr? Och vad betyder egentligen ekobrottsling? Och vad är det som bor nere i källaren hemma hos familjen Haag? Varför brinner det på hotellet när familjen Haag semesterar? Och vem är det egentligen som bestämmer över alla i Hundpalatset?


Omdöme: Martina Haag skriver roligt och tokigt som vanligt, vilket är en lättnad då det är skönt att slappna av med en rolig och lättläst bok då och då, och det kan man verkligen göra med Martina Haags krönikor, det vill jag lova.
När jag började att läsa den här hade jag lite större förväntningar än på Martina-koden (som jag läste för att jag ville ta reda på Martinas sätt att skriva och då hade jag ingen aning om huruvida hon skrev bra eller inte) då jag tyckte att Martina-koden var bra. Boken nådde som tur var förväntningarna, det var ju för väl. Jag har hört många som säger att Fånge i hundpalatset inte var lika bra som Martina-koden, men det kan jag inte hålla med om, jag kan inte heller fatta beslutet om vilken som är bäst, så fråga mig inte om det.

Nu blir det lite omslagssnack! Jag tycker att det här omslaget är finare än Martina-kodens, jag gillar de ljusa färgerna tillsammans med det röda (dessutom är det en mycket sötare hund den här gången, hehe!) och det känns lite som om skärpan är bättre på detta omslaget. Jag läste bak i boken att hundarna som är med på framsidan och baksidan (det är en hund på baksidan också) är hennes egna hundar, och det tycker jag är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...