tisdag 18 december 2012

I min brevlåda #9

Ja, jag hann inte skriva det här inlägget förra veckan, pga vissa irriterande saker. Jag gjorde först en Book Haul, men det blev inte riktigt som planerat eftersom den inte var särskilt samarbetsvillig och ville inte föras över till datorn så det får helt enkelt bli en gammal hederlig i stället...som vanligt.

Till att börja med kan jag säga att det kom en hel del böcker förra veckan, och det är till stor tröst nu när jag är sjuk och inte har något annat att att göra än att läsa och sova i princip. Det är nog rekord tror jag, jag menar med antalet böcker jag fick. Jag fick nämligen hela 10 böcker, inklusive 1 tidning!
Vi börjar med högen med de 8 recexen! 
Från Pocketförlaget fick jag två st Martina Haag-böcker:

  • Martina-koden
  • Fånge i hundpalatset
Båda böckerna är redan utlästa, under min period som sjukling. Ja, de var väl hyfsat roliga och knäppa, men är riktade till vuxna. Fast ibland var det omöjligt att inte frusta till, även om jag fick ont utav det...
Från Månpocket fick jag Tistelblomman av Amanda Hellberg. På Bokmässan köpte jag en annan bok av henne, Jag väntar under mossan, jag har ännu inte läst den men tänkte att det kunde vara kul att läsa lite mer böcker av henne, så det ska göras nu hade jag tänkt.

Från Styxx Fantasy fick jag fortsättningen på De vassa tändernas skog, De dödas strand.
Eftersom jag tyckte att den första delen var bra vill jag ju naturligtvis läsa fortsättningen!
Bilden är lite dåligt tagen, men med tanke på att jag är sjuk så får ni stå ut med det. Fast i och för sig är alla bilder det.
Från Rabén & Sjögren fick jag Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs. Har hört väldigt mycket bra kritik om boken och har därför ganska höga förväntningar på den. Jag fick även ett litet kort från förlaget, men det sitter på kylskåpet. I alla fall så stod det att Rabén & Sjögren fyller 70 år på det och så var det lite fantasi-saker, bl.a sjöjungfruar.

Från Bonnier Carlsen fick jag två st Dagbok för alla mina fans-böcker:

  • Den bistra sanningen
  • Ett hopplöst fall
Jag har länge velat läsa några utav de här böckerna och äntligen är det dags! Det blir mycket roligare att få äga de själv också. Det känns som sådana här typiska "läsa när man är sjuk-böcker", samt att man kan läsa de om och om igen! Dock så blev jag lite besviken på att det är olika format och band-typ på böckerna, men annars är det roligt med utseendet i böckerna och omslaget med.

Från Damm förlag fick jag Betvingade av Simona Ahrnstedt. Det blir rolig läsning det med, jag hoppas på mycket romantik och spänning!
Omslaget ser i alla fall väldigt lovande ut. Färgerna är riktigt vackra. Den blåa klänningen (tror jag att det är?) som böljar, det blonda håret med lite silversträngar i och den silvriga texten. Med andra ord, riktigt vackert.


Nu är det dags för högen med tävlingsvinster och tidningar! Tack så mycket för vinsterna! Jag hade inte kunnat ha något bättre att se fram emot än att dessa böcker skulle landa i brevlådan, för att sedan befinna sig i min bokhylla.
Jag ser nu också att det här fotot är väldigt suddigt, men ni får ursäkta mig för denna dåliga bildkvalitet på samtliga bilder, upprepat för andra gången, hehe.

Jag var med och deltog i en tävling hos Swedish Zombie och vann ett av fem exemplar av Elisabeth Östnäs debutbok Feberflickan.
Tack så mycket, Swedish Zombie, för boken! Det ska bli mycket roligt att läsa den. Jag fick också en glad överraskning när jag öppnade boken, den var nämligen signerad. Jätteroligt!

En annan tävling jag var med och deltog i var hos Amelies boktips, där jag vann Delirium av Lauren Oliver. Eftersom boken är så ofantligt bra vill man självklart ha den i bokhyllan! Yes!
Tack så mycket Amelie!
Har jag nämnt att jag längtar efter nästa bok?
Jag fick också mitt ex av Tidningen Skriva, januari och februari-numret. Det här numret hanlar om fantasy, tror jag. Bland annat lite om J.R.R Tolkiens verk, The Hobbit. Roligt!









8 kommentarer:

  1. Synd att det inte blev en video men kul med så många böcker! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var synd, hade sett fram emot mitt första videoinlägg, men det var en tröst att jag fick så många böcker ;D

      Radera
  2. Många böcker, vill ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle inte förvåna mig! :)

      Radera
  3. Betvingade - Simona Ahrnstedt är riktigt bra, älskar hennes sätt att skriva! Även hennes debutroman Överenskommelser är jätte bra!
    Hoppas du tycker om den!

    Många böcker, jag blir lite avundsjuk ;) Har faktiskt bara typ 3 st olästa böcker kvar i bokhyllan, vilket både är bra och dåligt :)

    Ska önska mig Tidningen Skriva i födelsedagspresent. Jag fyller år om (exakt!) 2 månader :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, det hoppas jag också :)
      Haha!
      Grattis i förskott då! ;)

      Radera
  4. "Dagbok för alla mina fans" har jag läst de två första på engelska, roliga och charmiga bilder ^^ Ska bli kul att läsa fortsättningarna som inte är filmade än för nu kände jag igen lite för mycket av skämten från dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste ut de precis när jag fick böckerna och de är riktigt roliga med fina bilder, fast så detaljerade är de ju inte, hehe! ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...