lördag 1 december 2012

Punktebbas Julkalender - 1 december

Punktebba har gjort en Julkalender-utmaning som går ut på att man varje dag fram till jul skriver ett inlägg med en särskild rubrik/fråga. Rubriken bestämmer Ebba och man kommer få reda på den först då hon lägger upp sitt inlägg, vilket hon kommer försöka göra på morgnarna. Därefter har man 24 timmar på sig att lägga upp ett eget. Självklart kommer varje rubrik vara bokrelaterad. Ungefär så är det. Det ska bli väldigt roligt att göra denna Kalender-utmaning, och dessutom kommer ju bloggen uppdateras en gång om dagen får vi hoppas.

Förresten, hemma hos mig har det kommit minst en halvmeter snö på bara två dagar. Till en början hade snön smält strax efter att den snuddade vid marken och det fanns ingen snö så långt ögat kunde nå, men nu har snön äntligen kommit! Men åter till utmaningen!


Ha ha ha!!!
En bok som har fått dig att rulla runt på golvet av skratt.



Hm, det är inte så ofta en bok får mig att skratta måste jag erkänna, snarare frusta eller fnysa, fast det händer ju att jag ibland inte kan hålla mig för skratt. En serie som helt klart får mig att skratta väldigt ofta är Spejarens Lärling. De två karaktärerna Halt och Will kastar sarkastiska kommentarer över varandra så fort de får chansen och hur mycket jag än kämpar för att låta bli att skratta så går det inte.
Himlen börjar här och Allt jag säger är sant fick mig också att skratta ett antal gånger.


4 kommentarer:

  1. Jag har läst första boken i Spejarens Lärling och jag tycker också att det är roligt när Will och Halt småbråkar ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst "Spejarens lärling" men skrattade till bara av beskrivningen. Jag kan föreställa mig sådana situationer i en bok. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den serien får en verkligen att skratta! Du borde läsa de böckerna :)
      Fast när jag tänker närmare på det kanske det bara är jag som har dålig humor! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...