fredag 21 december 2012

Punktebbas julkalender - 18, 19 och 20 december

Ska det verkligen vara så svårt att komma ihåg att göra det här?! Jag får nästan alltid göra ett inlägg för flera dagar. Ni märkte kanske att jag skrev en recension igår men ändå skrev jag inte julkalendern. För det första: Jag glömde bort det, för det andra: Jag hann inte, för det tredje: Jag orkade inte. Och allt det resulterar till det här, att jag får skriva ett inlägg för flera dagar, jaja, det finns inget att göra åt det nu.

Vad var det för någon bok nu igen?
18 december

Inte den blekaste aning! Jag brukar alltid hålla koll på vilka böcker jag läser, eller så kommer jag verkligen inte ihåg och då är det ingen idé att försöka förfriska minnet, för glömt är glömt för mig. Tyvärr, säger jag bara. Det är stört på omöjligt att sitta och fiska i mitt huvud.

Har du läst någon julkrönika i år?
19 december

Ehh, nej, det tror jag nog inte. Eller? Svaret blir nej.


Älskar, älskar, älskar denna boken!
20 december

Det finns många böcker jag älskar så detta blir lite problematiskt. Harry Potter, Hungerspelen, The Mortal Instruments, Wolfes of Mercy Falls, Sagan om ringen, Himlen börjar här... Fast det finns fortfarande böcker som slår andra och jag har valt två särskilda favoriter. Kan du gissa vilka? Försök. Skriv en kommentar med ditt svar!

KOLLA INTE HÄR NERE! FÖR HÄR STÅR MITT SVAR!!!
Det är (Markera för att läsa) Harry Potter och (Markera för att läsa) Sagan om ringen.
Ska jag motivera mina svar? Okej! Jag valde Sagan om ringen för att författaren till boken är skaparen av fantasy, hur mäktigt är inte det? Det är också en underbar serie med fantatiska världar, varelser och språk. Tänk att bara koma på allt detta, magnifikt!
Harry Potter valde jag därför att det är en av mina favoritserier, precis som Sagan om ringen, och det är otroligt skapat, orden, världen, karaktärerna och handlingen.
Hoppas ni håller med mig i valet, jag vet i alla fall en som gillar  att jag valde Harry Potter, Ella!
UPDATE: Fast Wolfes of Mercy Falls och Hungerspelen ligger väldigt nära. Jag bestämmer mig för att räkna med de i kanten! Jag menar, de är ju så bra.

1 kommentar:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...